Zapytanie ofertowe z dnia 08.11.2018r. na przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych ze środków PFRON+ informacja o wyobrze najkorzystniejszej oferty
ZAPYTANIE OFERTOWE
z dnia 08.11.2018r.
na przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”
Zamawiający: Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Adres zamawiającego: ul. Południowa 2A, 62-510 Konin, Telefon: tel. +48 63 211 22 19
e-mail: fundacja@podajdalej.org.pl
I. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego następującego projektu:
- projektu „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI III” współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON” Numer umowy o dofinansowanie: ZZO/000220/15/D Okres realizacji projektu: 01.02.2018- 31.12.2018
- Projekt jest realizowany łącznie dla 240 osób opiekunów, kadry i wolontariuszy na co dzień pracujących z osobami z niepełnosprawnością.
- Audytowi podlegają dwa okresy rozliczenia wartości projektu na kwotę 235548,60zł:
- 01.02.2018 –30.08.2018 rozliczono pozycji 100 dowodów kosztowych na kwotę 63.096,99zł
- 01.09.2017- 31.12.2018 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-02-2018 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 01 do 20 grudnia 2018 rok.
- Audytor dokonuje oceny dokumentów finansowych i rzeczowych w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Wnioskodawcę. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Wnioskodawcę dokumentach związanych z realizowanym zadaniem/projektem.
- W ramach audytu badane jest w szczególności czy:
- księgi rachunkowe – w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją zadania/projektu,
- dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych,
- zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT i/lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Wnioskodawcę do rozliczenia przyznanego dofinansowania,
Wytyczne dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych znajdują się na stronie: http://www.pfron.org.pl/pl/zadania-zlecane.
II. Wybór audytora:
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do realizacji usługi.
Przez podmioty/osoby posiadające odpowiednie umiejętności w/w zakresie rozumie się:
- dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach,
- posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/projekty),
- posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych,
- posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego i/lub audytu wewnętrznego.
- skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny zadania/projektu powinien być co najmniej dwuosobowy. W skład zespołu powinna wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
Ponadto w procesie wyłaniania audytora zewnętrznego będą brane pod uwagę m.in. takie kryteria
jak:
- wykazu wykonanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania,
- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia,
- potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
Informacje na temat posiadanego doświadczenia powinny dotyczyć doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację zlecenia.
Warunkiem ubiegania się o przeprowadzenie audytu powinno być wykazanie przez oferenta obrotów w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym realizowany jest audyt zewnętrzny w wysokości co najmniej trzykrotności ceny oferowanej za usługę przeprowadzenia audytu projektu oraz spełnienie warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta.
Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt, w szczególności:
- posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę beneficjenta lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej;
- jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (np.: pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
- w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu;
- osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt);
- jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby;
- jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, który z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności;
- poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami oraz wykonujących audyt.
Oświadczenie odnośnie bezstronności audytora powinno stanowić integralną część oferty składanej dokumentacji z wyboru audytora.
III. Sposób obliczenia ceny:
Oferent wycenia usługę:
- projekt „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI III”- kwota brutto ……………………zł.
Wartość brutto podana w PLN wraz z podatkiem VAT za cały przedmiot zamówienia opisany w pkt.l.
IV. Inne istotne elementy związane z realizacją zamówienia:
a) rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w PLN,
b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą aktualnego (3 miesiące) zaświadczenia o wpisie z ewidencji działalności gospodarczej lub z KRS
c) Wymagany termin zawarcia umowy na wykonanie usługi do 30.11. 2018 r.
f) Wymagany termin przeprowadzenia audytu projektu „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI III” w okresie od 01 do 20 grudnia 2018 rok.
Termin złożenia oferty: Ofertę należy przesłać na adres mailowy: sekretariat@podajdalej.org.pl w terminie do dnia 19.11.2018r. do godziny 13:00 oraz w formie pisemnej wraz z niezbędnymi załącznikami w terminie do dnia 19.11.2018r. do godz.13.00 (liczy się data wpływu do siedziby) w
siedzibie Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Adres zamawiającego: ul. Południowa 2A, 62-510 Konin, Telefon:+48 63 211 22 19
V. Tryb postępowania: zapytanie cenowe zgodnie z zasadą konkurencyjności.
VI. Kryteria oceny ofert: cena -100%
VII. Pozostałe informacje:
1. Wykonawcy nie przysługują żadne środki odwoławcze. Postępowanie nie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.)
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy ocena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę zaplanowaną w budżecie projektu na realizację powyższego działania.
3. Zamawiający powiadomi wszystkich wykonawców, którzy złożą oferty o wynikach postępowania.
4. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych. Zapytanie ofertowe zostanie umieszczone w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej pod adresem https://podajdalej.org.pl/ / http://podajdalej.nowybip.pl/
Osoba do kontaktu Dorota Kwiatkowska Telefon: +48 63 211 22 19