ZAPYTANIE OFERTOWE NR Z/6/2025 na przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych ze środków „PFRON”+ info o wyborze
I. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego pięciu następujących projektów:
- projektu „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI X” współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”.
Numer umowy o dofinansowanie: UM/PW9/2025/3/O_WIELKOPOLSKI/10593. Okres realizacji projektu: 01.04.2025- 31.12.2025
Projekt jest realizowany łącznie dla 180 osób w tym opiekunowie, terapeuci oraz wolontariusze którzy na co dzień pracują z osobami niepełnosprawnymi.
Audytowi podlega jeden okres rozliczenia finansowego na kwotę 283 440,00 zł:
- 01.04.2025 –30.09.2025 rozliczono 99 pozycji dowodów kosztowych na kwotę 182 398,20 zł
- 01.10.2025 - 31.12.2025 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-04-2025 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 08 do 12 grudnia 2025 rok.
- projektu „AKADEMIA ŻYCIA I SAMODZIELNOŚCI III edycja" współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”
Numer umowy o dofinansowanie: UM/PW9/2025/3/O_WIELKOPOLSKI/12194 Okres realizacji projektu: 01.04.2025 - 31.03.2026
- Projekt jest realizowany łącznie dla 72 osób z niepełnosprawnością.( W okresie rozliczeniowym – 01.04.2025-31.03.2026 objęte wsparciem jest 24 beneficjentów )
Audytowi podlegają dwa okresy rozliczenia finansowego na kwotę 1 769 490,24 zł:
- 01.04.2025 –15.09.2025 rozliczono 148 pozycji dowodów kosztowych na kwotę 567 803,71 zł
- 16.09.2025- 31.03.2026 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-04-2025 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 09 do 27 marca 2026 rok.
- projektu „ROZWIŃ SKRZYDŁA VII EDYCJA" współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON” Numer umowy o dofinansowanie: ZZO/000439/15/D Okres realizacji projektu: 01.04.2025 - 31.03.2026r. (projekt realizowany z partnerem Aeroklub Stalowowolski)
Projekt jest realizowany łącznie dla 33 osoby z niepełnosprawnością.
Audytowi podlegają dwa okresy rozliczenia finansowego na kwotę 1 136 563,41 zł:
- 01.04.2025 –31.08.2025 rozliczono 420 pozycji dowodów kosztowych na kwotę 643 403,43 zł
- 01.09.2025- 31.03.2026 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-04-2025 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 09 do 27 marca 2026 rok.
- projektu „Niepełnosprawny może więcej- IV edycja" współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”
Numer umowy o dofinansowanie: UM/PW9/2024/2/O_WIELKOPOLSKI/4571 Okres realizacji projektu: 01.04.2025 - 31.03.2026 r.
Projekt jest realizowany łącznie dla 60 osób z niepełnosprawnością.
Audytowi podlegają dwa okresy rozliczenia finansowego na kwotę 1 665 396,20 zł
- 01.04.2025 - 15.09.2025 rozliczono 137 pozycji dowodów kosztowych na kwotę 635 108,43 zł
- 16.09.2025- 31.03.2026 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-04-2025 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 09 do 27 marca 2026 rok.
- Projektu „Dom Samodzielności” współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”
Numer umowy o dofinansowanie: ZZO/000420/15/D Okres realizacji projektu: 01.04.2025 - 31.03.2026 r.
Projekt jest realizowany łącznie dla 54 osoby z niepełnosprawnością. .( W okresie rozliczeniowym – 01.04.2025-31.03.2026 objęte wsparciem jest 18 beneficjentów )
Audytowi podlegają dwa okresy rozliczenia finansowego na kwotę 882 743,80 zł:
- 01.04.2025 –15.09.2025 rozliczono 404 pozycje dowodów kosztowych na kwotę 320 717,09 zł
- 16.09.2025- 31.03.2026 bieżące wydatki.
Okres, który ma zostać objęty audytem od 01-04-2025 do dnia audytu, termin przeprowadzenia audytu – w terminie od 09 do 27 marca 2026 rok.
- Celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie obiektywnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji zadania/projektu są kwalifikowane, a zadanie/projekt jest realizowany zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie opinii w tym zakresie.
- Audytor dokonuje oceny dokumentów związanych z realizowanym zadaniem/projektem ( w tym dowodów księgowych) w odniesieniu do działań realizowanych przez Wnioskodawcę. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Wnioskodawcę dokumentach.
- Audytem zewnętrznym musi być objętych co najmniej 90% kosztów zadania/projektu. Audyt odbywa się w siedzibie Fundacji ul. Południowa 2A, 62-510 Konin.
- W ramach audytu badane jest w szczególności czy:
- księgi rachunkowe – w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją zadania/projektu,
- dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych,
- zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT i/lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Wnioskodawcę do rozliczenia przyznanego dofinansowania,
są zgodne ze stanem faktycznym realizacji zadania/projektu (w tym czy prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową zadania/projektu, według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów), a także czy odpowiadają wymogom zawartym w umowie.
Wytyczne dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych znajdują się na stronie: https://www.pfron.org.pl/organizacje-pozarzadowe/projekty-i-konkursy-dla-organizacji-pozarzadowych/zadania-zlecane-aktualnie-realizowane-konkursy/sila-mozliwosci-konkurs-12025/dokumentacja-konkursowa/wytyczne-dotyczace-audytu-zewnetrznego/
II. Wybór audytora:
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do realizacji usługi.
Przez podmioty/osoby posiadające odpowiednie doświadczenie w/w zakresie rozumie się:
- dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach,
- posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/projekty),
- posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych,
- posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego i/lub audytu wewnętrznego.
- skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny zadania/projektu powinien być co najmniej dwuosobowy. W skład zespołu powinna wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
Przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu należy rozumieć osoby spełniające warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 869, z późn.zm.). W przypadku osób, które będą uczestniczyć w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu warunki wskazane w ust. II pkt 2-5 stosuje się odpowiednio.
Podmiot ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zadania/projektu zobligowany jest do złożenia:
- wykazu wykonanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania,
- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia,
- potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
Informacje na temat posiadanego doświadczenia powinny dotyczyć doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację zlecenia jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia na przeprowadzenie audytu.
Osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności od badanego Wnioskodawcy. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt, w szczególności:
- posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce audytowanej lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotyczącą audytu zewnętrznego zadania/projektu;
- jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (np.: pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki audytowanej albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
- osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz jednostki audytowanej, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt);
- w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego;
- jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki audytowanej albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby;
- jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie zadaniem/projektem, który następnie audytuje,
- innych powodów, które spowodowałyby, że nie spełniam warunków bezstronności i niezależności.
- osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego powinny spełnić wymóg bezstronności i niezależności od PFRON i nie pozostawać w stosunku pracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
Oświadczenie odnośnie bezstronności audytora powinno stanowić integralną część oferty składanej dokumentacji z wyboru audytora.
III. Sposób obliczenia ceny:
Oferent wycenia usługę dla każdego projektu oddzielnie brutto:
- projekt „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI X” – kwota ……………….zł.
- projekt „AKADEMIA ŻYCIA I SAMODZIELNOŚCI III edycja" - kwota …………………zł.
- projekt „ROZWIŃ SKRZYDŁA VII EDYCJA" - kwota …………………zł.
- projekt „Niepełnosprawny może więcej- IV edycja"- kwota …………………zł.
- projekt „Dom Samodzielności”- kwota …………………………….zł
Łączna wartość brutto podana w PLN wraz z podatkiem VAT za cały przedmiot zamówienia opisany w pkt.l.
IV. Inne istotne elementy związane z realizacją zamówienia:
a) rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w PLN,
b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą aktualnego (3 miesiące) zaświadczenia o wpisie z ewidencji działalności gospodarczej lub z KRS
c) Wymagany termin zawarcia umowy na wykonanie usługi do 06.11.2025 r.
d) Wymagany termin przeprowadzenia audytu poszczególnych projektów;
„ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI X” w okresie od 08 do 12.12.2025
„AKADEMIA ŻYCIA I SAMODZIELNOŚCI III edycja" „ROZWIŃ SKRZYDŁA VII EDYCJA" „NIEPEŁNOSPRAWNY MOŻE WIĘCEJ – IV EDYCJA” „DOM SAMODZIELNOŚCI” w okresie od 09 do 27 marca 2026 rok.
e) Wymagany termin dostarczenia raportu zawierającego opinię do 31.12.2025 roku do projektu: „ARTETERAPIA DROGĄ DO TWÓRCZEJ INTEGRACJI X”
f) Wymagany termin dostarczenia raportów zawierających opinię do 10.04.2026 roku. do projektu: „AKADEMIA ŻYCIA I SAMODZIELNOŚCI III edycja" „ROZWIŃ SKRZYDŁA VII EDYCJA" „NIEPEŁNOSPRAWNY MOŻE WIĘCEJ – IV EDYCJA"„DOM SAMODZIELNOŚCI”.
Termin złożenia oferty: Ofertę należy przesłać na adres mailowy: fundacja@podajdalej.org.pl w terminie do dnia 29.10.2025r. do godziny 10:00 lub tradycyjną drogą pocztową wraz z niezbędnymi załącznikami w terminie do dnia 29.10.2025r. do godz.10:00 (liczy się data stempla pocztowego) lub w siedzibie Fundacji w terminie do dnia 29.10.2025r. do godz.10:00
Adres i siedziba zamawiającego: ul. Południowa 2A, 62-510 Konin, Telefon:+48 63 211 22 19
Wymóg opisania kopert i tematu maila: dotyczy ZAPYTANIA OFERTOWEGO NR Z/6/2025
z 21.10.2025r. na przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Warszawie AL. Jana Pawła II nr 13, zwanym dalej „PFRON”
V. Tryb postępowania: zapytanie cenowe zgodnie z zasadą konkurencyjności.
VI. Kryteria oceny ofert: cena 100%
VII. Pozostałe informacje:
1. Wykonawcy nie przysługują żadne środki odwoławcze. Postępowanie nie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2022 poz. 1710)
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy ocena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę zaplanowaną w budżecie projektu na realizację powyższego działania.
3. Zamawiający powiadomi wszystkich wykonawców, którzy złożą oferty o wynikach postępowania.
4. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych.
5. Dopuszcza się możliwości zmiany terminów realizacji audytów w uzgodnieniu z Wykonawcą.
Zapytanie ofertowe zostanie umieszczone w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internatowej pod adresem www.podajdalej.org.pl na BIP
Osoba do kontaktu Dorota Kwiatkowska Telefon: +48 63 211 22 19
VIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO:
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
- administratorem danych osobowych osób fizycznych Fundacja im Doktora Piotra Janaszka Podaj Dalej z siedzibą przy ul. Południowej 2A, 62-510 Konin, e-mail: fundacja@podajdalej.org.pl;
- zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: iod@comp-net.pl ,
- dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą celu wzięcia udziału w zamówieniu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – Opracowanie zmiany projektu inwestycji pt.: „Przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów” oraz art. 6 ust. 1 lit. f prawnie uzasadniony interes w związku z ewentualnymi roszczeniami oraz danymi kontaktowymi osób uczestnicach w postępowaniu
- w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
- osoba fizyczna posiada:
- na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
- na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
- na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
- osobie fizycznej nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
- na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
- Dane osobowe osób fizycznych będą przetwarzane przez okres obowiązywanie umowy pomiędzy Administrator, a podmiotem, który Panią/Pana zatrudnia a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń przewidzianego przepisami prawa
- Jeśli dopatrzą się Państwo naruszeń ze strony ADO, co do bezpieczeństwa przetwarzania tych danych, istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów określonych powyżej za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe.
- W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać dane dalej (jeśli jest to konieczne), aby móc wykonywać nasze usługi. Możemy przekazywać Państwa dane, w szczególności następującym odbiorcom:
- podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy czynności przetwarzania danych,
- podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- innym odbiorcom danych np. bankom, podmiotom dostarczającym przesyłki.
- Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa.
- Wykonawca jest obowiązany wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 rozporządzenia 2016/679 względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 rozporządzenia 2016/679.
- W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił obowiązki informacyjne wynikające z rozporządzenia 2016/679 oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z ubieganiem się wykonawcy o udzielenie zamówienia w postępowaniu, wykonawca składa w postępowaniu oświadczenie o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia 2016/679. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca składa w ofercie.
IX. Załączniki:
- Formularz ofertowy.
- Wzór umowy.
- Oświadczenie o bezstronności i niezależności.
- Wzór umowy powierzenia przetwarzanych danych.
- Ankieta powierzenia – wzór.
Zapytanie ofertowe.pdf [4 MB]
Załacznik nr 1 - Formularz ofertowy .docx [20 KB]
Załącznik nr 2 - Umowa.doc [300 KB]